Prodáváte své výrobky online? Virtuální asistentka vám pomůže s e-shopem
Mezi živnostníky se najde řada lidí, kterým se původní hobby postupně proměnilo ve zdroj obživy. Pravdou je, že podnikání přináší řadu nových výzev a nutné administrativy, která pak ubírá člověku cenný čas. Ještě více to platí v dnešní době, kdy se většina prodejců přesouvá na internet. Abyste se mohli naplno věnovat svým výrobkům a řemeslu, přenechejte papírování, péči o e-shop a komunikaci se zákazníky virtuální asistentce.

Úplně první virtuální asistentky fungovaly spíš jako klasické sekretářky, vykonávající práci jen pro jednoho nadřízeného nebo jednu firmu, a to formou klasického pracovního poměru. Dnes už je ale situace jiná a služeb virtuální asistence čím dál častěji využívají i malé rodinné podniky nebo individuální živnostníci.
Virtuální asistentka pro e-shop
Pokud se chcete živit prodejem svých výrobků, je v dnešní době webová prezentace nezbytností. O tom, co všechno obnáší založení a provozování úspěšného e-shopu, přehledně pojednává například rozhovor na webu mladypodnikatel.cz s Janem Vetyškou, výkonným ředitelem Asociace pro elektronickou komerci.
Založit internetový obchod tak, aby splňoval všechny legislativní požadavky, to je teprve začátek. Nahrát na stránky nabídku vašich výrobků i s výmluvnými popisky a upravenými fotkami, připravit objednávkové formuláře a texty automatických e-mailů, postarat se o pravidelné aktualizace webu, SEO a tvorbu kvalitního obsahu pro návštěvníky, to vás jako provozovatele e-shopu nemine. Většinu těchto úkolů za vás ale virtuální asistentka vyřeší. Správa internetového obchodu zabere mnoho času, který můžete díky profesionální pomocné ruce asistentky věnovat raději sobě a své rodině, nebo svému řemeslu a výrobkům.
Další hodiny měsíčně vyžaduje také péče o zákazníky a komunikace online. I o to se virtuální asistentka bez problémů postará. Vyřídí telefonáty a dotazy z e-mailů, zajistí rozesílání novinek pravidelným zákazníkům i jednání s odběrateli a dodavateli na profesionální úrovni.
Všestranná pomoc pro podnikatele
Dobrá virtuální asistentka zvládá širokou škálu administrativních a organizačních činností. Postará se o hlídání vašeho kalendáře, abyste neprošvihli důležité úkoly, schůzky nebo třeba objednávky materiálu. Zajistí komunikaci se zákazníky, takže se můžete v klidu věnovat práci, aniž by vás rušilo neustálé zvonění telefonu. Vystaví faktury, povede účetnictví a mnoho dalšího.
Kromě toho vám může zajistit i služby třetí strany podle vašich představ, takže nemusíte složitě vybírat dodavatele a opakovaně vysvětlovat, co vlastně potřebujete. Komunikujte jen se svojí virtuální asistentkou, s níž se už znáte a máte vybudovaný vzájemný vztah. Můžete se na ni přitom spoléhat, protože dobře zná vás i vaše podnikání.